Presentació activitats esportives


Introducció

Des de l’equip de persones que gestionem i treballem amb les activitats extraescolars al Ramon Llull us volem presentar el ventall d’activitats que oferim als vostres fills i filles per a que es diverteixin, aprenguin i es relacionin amb les persones i l’entorn considerant l’activitat física i el joc una de les eines més potents per al desenvolupament integral de l’alumne. 

Definim conceptes bàsics
El moviment conscient i/o acció motriu és un mitjà pel qual l’home crea idees i les transmet.
Acció motriu: tot aquell moviment realitzat per la consecució d’un objectiu definit i concret.
Motricitat: conjunt d’accions motrius, moviments comportaments, que pot arribar a desenvolupar l’esser humà.
Habilitat motriu: acció motriu eficaç.

Etapes del nen/a


De 1 a 3 anys:
-    Adquisició dels patrons bàsics de moviment.
Caminar, trepar, pujar, baixar, córrer, saltar, llençar, rebre, etc.
•    Treballem a través de la imitació i diferents formes de moviment, també a través de situacions de joc molt simples.
De 4 a 7 anys:
-    Perfeccionament dels esquemes motors bàsics abans nombrats.
•    Treballem a través del joc i les formes jugades, al final d’aquesta etapa es fa ja una introducció a els diferents esports, tant individuals com col•lectius, que l’alumne esculli a què vol jugar.
Dels 7 als 12 anys:
-    És el moment de màxim desenvolupament de les Capacitats Coordinatives:
1-    Capacitat de combinar moviments
2-     Capacitat d’equilibri
3-    Capacitat de reacció
4-    Capacitat d’orientació
5-    Capacitat de diferenciació
6-    Capacitat del ritme
7-    Capacitat de transformació
 i alhora comencen a desenvolupar-se les Capacitats Condicionals o Qualitats físiques Bàsiques (Força, Resistència, Velocitat, Flexibilitat).
•    Treballem a través dels diferents esports, dotar-los del màxim numero d’experiències motrius possibles.

SHAKE IT! Taller de moviment i dansa creativa en anglès (p3-p4)



Activitat per als mes petits que comencen a descobrir les pròpies possibilitats de moviment. Es treballarà l’adquisició de l’esquema corporal mitjançant la percepció del propi cos. És també un taller de moviment, una introducció a la dansa creativa a través del joc i en anglès.
Què es treballa:
-    Possibilitats de moviment
-    Expressió corporal
-    Ritme
-    Improvisació
-    Consciència Corporal
-    Anglès com a eina de comunicació.


INICIACIÓ ESPORTIVA- JOCS ESPORTIUS (p5- 1r)

Estimulem a l’alumne per a que prengui consciència de les pròpies habilitats motrius bàsiques. L’alumne està en ple procés de socialització i per tant hem de fer aparèixer EL JOC, on apareixen els rols, on comencem a introduir més d’una norma o consigna, i on entren en joc la victòria i la derrota tant individual com col•lectiva, per tant comencem també a treballar la gestió de les emocions. Alhora fem una introducció general dels diferents esports mitjançant  formes jugades, per tal d’ampliar les experiències motrius i orientar al nen/nena en les diferents possibilitats de pràctica esportiva més endavant.





ESPORTS COL•LECTIUS I INDIVIDUALS (2n,3r,4rt,5è i 6è)

Patinatge artístic:
Es treballa tant les tècniques individuals com les habilitats pròpies del patinatge, avançant en aspectes com la coordinació, el ritme, la realització de figures artístiques, coreografies grupals, etc.





Bàsquet:
Un cop introduït aquest esport col•lectiu anteriorment, es treballaran de forma sistemàtica els seus fonaments bàsics: normes, tècnica, tàctica i estratègia, habilitats físiques específiques... i també ens introduïm en el món de la competició. Es potenciaran aspectes com l’autoestima, l’esforç personal, el treball en equip, la responsabilitat, el companyerisme, etc.
A través del bàsquet hi ha la possibilitat de seguir practicant l’esport amb tot el grup d’amics un cop acabada l’etapa de primària a l’escola, ja que l’equip podrà formar part del club de bàsquet que esta vinculat a l’escola, l’Aesc Ramon Llull.




Futbol Sala:
El futbol sala es treballarà de la mateixa manera que el bàsquet, però adaptant-se a les característiques específiques d’aquest esport.



Hip Hop:
Una de les activitats més nombrosa i exitosa de l’escola des de fa molts anys. Activitat rítmica mitjançant coreografies, on es treballen diferents aspectes com la coordinació motriu, el ritme, la memorització, l’actitud postural, el treball en equip, etc.



Taekwondo:
L’activitat té com a objectiu dominar l’esperit i el cos mitjançant una gimnàstica específica i tècniques d’autocontrol. Es treballen les diferents tècniques de puntades, projeccions, bloquejos, defenses, immobilitzacions,  posicions i tàctiques de defensa personal.



Circ:
Es treballa la vessant artística des de tècnica circense i la creació artística (malabars, monocicle, equilibris sobre objectes, figures per parelles, trios...), i l’educació en valors a partir del treball educatiu: treball en equip, relació, solidaritat…